Lysfanga : The Time Shift Warrior
Your Kingdom’s fate relies on you… you… and you. Rewind time to create clones of your past-selves, and fight with an army of your own. Become legion and triumph over hordes of monsters to rescue Antala in this Hack'N'Slash game with a tactical twist.
After half a millennium of peace, a new danger hangs over Antala. Its fate depends on you, Imë, Lysfanga of the New Kingdom, protector of the realm. The ancient cities, previously locked in time, are now free again, and an old evil has escaped, threatening the peace.
But you won’t be alone. Gifted with temporal powers from the Goddess of Time herself, something no other Lysfanga has had before, you have the ability to rewind time in combat to summon clones of your past-selves to help you. Master your power to become legion, and crush hordes of the escaped demons, known as the Raxes.
With a unique twist that gives it a puzzle-game feel, Lysfanga: The Time Shift Warrior is a solid title that definitely stands out in the hack-and-slash genre. The emphasis on combat, the absence of RPG-like mechanics, and reliance on trial-and-error impact the experience slightly, making the game a worthwhile purchase only for die-hard fans of the genre who are tired of the constant grind for better loot.