Mable & The Wood
Mable & The Wood is a Metroidvania where you hunt down massive beasts and, upon destroying them, shapeshift into their forms in order to use their powers to save or destroy the world. Players with less violent intent can find secret paths to complete Mable without killing anything, including bosses.
The strange cult that resurrected you speak of an ancient prophecy that says you will hunt down the great beasts, take their shape, and use their powers to save this dying world. But what if they're wrong? The prophecy is old, and words lose their meaning with time...
When the world is falling apart around you, what will you do? In Mable & The Wood, it's up to you to make that choice. You don't have to kill anyone, but you might kill everyone.
The way you move is deadly. Dragging a sword that is too heavy to lift, Mable shape-shifts into a fairy and leaves it where she stood. Recall the sword to your hand once again to slice through any enemies in your path.
You can only maintain your non-human form for a limited time, but killing creatures extends your power.
The game takes place in a dark fantasy world, with each area making up part of a large, complex map that's packed full of all kinds of secrets for you to discover.
Discover a rich story and define your own role in it. Will you become the saviour everyone's trying to convince you to be, or will your actions lead to the world literally tearing itself apart?