Magical Delicacy
Magical Delicacy is a combat-free Metroidvania-lite with a complex cooking system. Set foot in Grat and get lost while platforming through this twisted town - find and explore open pathways or fulfill the complex orders of the townsfolk to progress and unlock new kitchen tools.
Play the young witch Flora and discover a bustling town in this Metroidvania-inspired wholesome cooking game. Cook meals and potions in your customized kitchen by carefully selecting the right ingredients. Navigate the town in casual platforming to meet the townsfolk, take up their orders, and learn about this world of magic.
Flora travels to a distant town to fulfill her dream of becoming a proper witch. She opens up shop in Grat, a harbor town built upon cliffs, where adventurers settled to chart an unexplored island full of mystery. As she engages in the town’s thriving economy, she stumbles upon two members of opposing covens. The witch Cassia and the magus Tauno have a lot to teach Flora, but they also know how to use her in their dispute about magical beings.
Visit a beautiful harbor town, a densely packed space with people to meet, history to discover, and many opportunities to improve your business. Shop at merchants to buy various keepsakes and upgrades. Accept dozens of orders from the townsfolk asking for your magical food. Meet mysterious travelers, shop owners, forgotten legends, and masters of their crafts, some of which might only appear during day or night. Unravel long-forgotten secrets of the island and its mystical creatures.
Cooking delicious meals for your customers requires the correct ingredients. Gather ingredients directly within the nooks and crannies of the town, while some other ingredients can only be bought from merchants. Run out of an ingredient while cooking? Don’t worry - merchants will restock their shops, and forgeable ingredients eventually grow back with a little patience. Upgrade your kitchen to stash a collection of ingredients ready for cooking and experimentation or sell them to merchants for Beads, your precious currency for trading.
Use your acquired ingredients to create magical dishes. Different attributes require you to think about your ingredient selection. Figure out and learn how flavors mix and how to meet customers‘ odd and complex requests for food. Closely follow recipes or experiment with your own creations, then sell or deliver your potions, meals, teas, and pastries to friends and customers. Be it local cuisine or Flora’s hometown recipes, everything to satisfy the tastebuds of different folks, from the croaking Gaball to the feline Tilin.
Navigate the town during your deliveries, climb bell towers and old ramparts, or delve through challenging old catacombs. Grow as a witch and acquire upgrades to your movement abilities to discover new routes and hard-to-reach places or open shortcuts that lead back to your store. Uncover and learn the twisted pathways on the map and remember the whereabouts of the townsfolk. Inspired by the Metroidvania genre and condensed into a cozy cooking game.
Traverse a 2D platformer inspired by Metroidvanias. Gain new abilities, reach new areas, and unlock shortcuts.
Plenty of accessibility features to help you experience the game on your own terms, including an Easy Platforming mode that disables various challenges.