The Magical Mixture Mill
For centuries, Griselda’s Magical Mixtures has been the go-to shop for travelers and heroes in search of performance-enhancing concoctions; be it to obtain mighty strength, incredible intelligence, enviable beauty or... less heroic attributes.
Giselda, an elderly mushroom-loving witch, has always run the business with great dedication but time has taken its toll, and it's time to train someone who can replace her. In short, her knowledge must be handed down and YOU - a former RPG adventurer whose career was cut short mixture intolerance - are the perfect candidate!
Together with your goblin assistant, build automated production lines of alchemical workstations to provide potent mixtures to the local heroes, assisting them in their epic quests, and making you their favorite potion supplier. Explore diverse biomes and use your remaining adventuring abilities to gather and research exotic ingredients, leading to new mixing opportunities. Get ready to face all the “wax on, wax off” challenges Griselda throws at you to bring the shop back to its former glory!
Create fully automated production pipelines from a varied catalogue of workstations to produce potions. Balance liquid ratio, maximize potency, pick the right ingredients, balance flavors and pour it all on the fanciest bottle you can craft to create the potion!