Main Sequence
You start out with a single mining ship in a resource-rich asteroid belt. Use your scanners to find the best places to mine, and then refine the resources on your ship. Build a space station to set up a permanent base of operations which you can begin to expand and automate.
You'll need those weapons. Your industrial activity has woken something up - an ancient alien defence network that's identified you as a threat . Use your fleet to protect what you've built, or take the fight to them before the next wave arrives.
Research new technology with the items you produce. Each unlock opens up new ships, station modules, items and upgrades - everything you need to push further out. You will need to expand your industrial operations into new frontiers, but each new area will bring its own challenges and enemies to overcome. Use all of the tools at your disposal to build the ultimate battleship capable of handling any threat on your path to victory.