What is Mandate Order?
Developed by the Chinese team Digital Sky Technology Co., Ltd., Mandate Order is a war construction simulation game rooted in China’s Spring and Autumn and Warring States periods—truly an eastern-style masterpiece of its genre.
The game is currently in active development and is tentatively scheduled to launch in the second half of 2026.
Centered on "Eastern Wisdom" and integrated with its gameplay, Mandate Order adopts the philosophy of "conveying Dao (the Way) through Qi (implements)". Every gameplay mechanic serves as a "Qi", embodying the underlying "Dao" of Eastern Wisdom, forming a series of "gameplay as wisdom" segments.
"Hundred schools contend; rituals and laws coexist. Form alliances, distant friendships, and near attacks. In turbulent times, what path shall you choose as your Dao?" It emphasizes that players must formulate their own statecraft through dynamic trade-offs.
"The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting; the next best is to disrupt alliances. A light swipe of your finger unfolds a life-or-death chess game of thousands of troops." It adheres to the essence of The Art of War and integrates the unique "line-drawing formation" mechanic, highlighting the charm of strategic warfare.
"Cultivate and fight in accordance with celestial seasons; worship in response to heavenly mandate. Those who act against heaven, though powerful, shall perish." It binds the "celestial timing and worship" system to the philosophical concept of "harmony between humans and nature", increasing the game’s immersion and challenge depth.
"There is no single path to governing a peaceful world; no ancient laws must bind a thriving state. Without destruction, there is no creation; without change, there is decline." This represents not just technological upgrading, but profound reforms of systems and civilization.