Manor Lords
Manor Lords is a medieval strategy game featuring in-depth city building, large-scale tactical battles, and complex economic and social simulations. Rule your lands as a medieval lord – the seasons pass, the weather changes, and cities rise and fall.
Manor Lords is a strategy game that allows you to experience the life of a medieval lord. Grow your starting village into a bustling city, manage resources and production chains, and expand your lands through conquest.
Inspired by the art and architecture of late 14th century Franconia, Manor Lords prioritizes historical accuracy wherever possible, using it to inform gameplay mechanics and visuals alike. Common medieval tropes are avoided in favor of historical accuracy in order to make the world feel more authentic, colorful, and believable.
Manor Lords provides a gridless city-building experience with full freedom of placement and rotation. Building mechanics are inspired by the growth of real medieval towns and villages, where major trade routes and the landscape influenced how settlements formed and developed.
Manor Lords-1v4sx
From boots to barley and hides to honey, Manor Lords features a great variety of goods fitting of the era. Materials need to be transported and processed into finished products through production chains, and you must balance the basic needs of your people against the desire to produce luxury items to ensure happiness, manufacture trade goods for export, or forge arms and armor to aid in your conquests.
Yours is but a small parcel of land in a vast territory, and the competing ambitions between you and rival lords will inevitably lead to conflict. Lead your people into battle, not as expendable units to be easily replenished, but as your beloved loyal subjects where every death is a cost worth considering.
This game is a passion project started by a solo developer, grown through player support into a full team of passionate individuals ranging from programmers and 2D artists to Game and Map Designers. You can reach out to us and share your opinions, ideas, and criticisms – we listen to your feedback.