Master of Magic: Scourge of the Seas
Dive into an exciting adventure filled with magic, mayhem, and conquest as you explore the depths of the mystical seas.
Master of Magic: Scourge of the Sea is an expansion that brings new wizards, races, heroes, and challenges to the world of Arcanus.
Once fearsome orcs who refused to give up their war-like ways and became pirates, the scourgers have been cursed, becoming spectral beings driven by greed and envy. They can traverse land and sea effortlessly, and they have unique buildings and units to enhance their abilities.
Meet three exceptional heroes, each with their own captivating stories and unique events. Ph’ym the Philomath, Big Berta, and Slithers the Sea Scourge are ready to join your cause, offering their services to the highest bidder.
Embark on a journey to the depths of the sea, explore the Reef Island and the Wind Caves, and face new enemies and challenges. These unique locations provide thrilling encounters and treasures for intrepid explorers.
Challenge yourself by confronting the monstrous Kraken bosses in the Reef Island and Wind Caves, earning unique Wizard Traits that can only be gained by defeating them.
Utilize three new map resources - pearls, reef, and fish - to enhance your shoreline cities. A new Arcane spell allows you to harvest sea resources that fall outside of your city's catchment area.