Master of Magic
Take up the role of a great wizard, wield powerful spells, command fantasy races and challenge your rivals in this remake of a cult turn-based strategy classic. Do you have what it takes to become Master of Magic?
Master of Magic is a combination of an RPG and a strategy game, a remake of a classic from the 90s.
In Master of Magic you take up the role of one of 14 unique and diverse great wizards who compete with each other to dominate the worlds of Arcanus and Myrror.
Choose from different schools of magic and fantasy races to command, then lead your minions and expand your influence and power across the land.
Recruit and command mighty armies of elves, dragons, dwarves, orcs and many more. Support them with powerful spells. Fight tactical turn-based battles and affect the outcome with your magic.
Research new spells, engage in alchemy, perform rituals and use your arcane powers to change the world around you.
Always beware of the machinations of your rival wizards, who seek to reach your same goals. But in the end, remember: there can be only one Master of Magic.
A completely free update called “Through the Myrror” brings a host of new challenges, opportunities, and new Wizards.