Mega City Force
Retrowave Skill-Based Action Roguelike about tough cops fighting crime and keeping peace the old-fashioned way. Choose your cop and dive into hardcore action against enemies and bosses using a huge arsenal and special abilities that will define your playstyle. The law will make crime bleed.Hello, Officer. Mega City needs your services. Are you ready to uphold the law?
The crime is out of control, the streets are not clean. There are criminals and psychopaths everywhere, ready to cut anyone’s throat. A corrupt megacorporation squeezes the life out of the citizens, seeking to establish control all over the city.
Only the incorruptible police officers of Mega City Force Department stand fast before the crime wave that consumed the city and threatens to overwhelm society.
Defeat bosses to collect iconic synth-wave tracks on audio cassettes. Set up a special audio player within the Police Department to immerse yourself in their mesmerizing melodies.
Become a brutal killing machine like a Cyborg who has three weapon slots, improved armor, and a magnetic pulse that interrupts attacks and stun enemies.
Do you remember the good old days when tough action heroes dispatched enemies with cool moves to a banging soundtrack? The entire game is imbued with the same retro spirit. Each pixel, each gun, and each item were crafted to give you that nostalgic feeling, from retro dudes for retro dudes with true love.
What happens when crime is vanquished? It comes back with a vengeance. Completing the game for the first time unlocks a new police car, a new difficulty and more loadouts with instantly recognizable legendary outfits. Uphold the law in style.