MEMOLITH: Forsaken by Light
The once exuberant medieval city of REMORE, now in ruins after being swept away by monsters, is depicted in over 80 stages using vivid pixel art, and the expedition can directly explore the city connected by winding paths.
In stages with distinct themes, such as the Pleasure District, Guild District, Military District, and Great Basilica, you must understand and adapt to the characteristics of monsters that attack with different abilities each time in order to survive.
The "Dark Shroud" that swept through the city after the destruction of the sacred relic 'Memolith' devoured most of the living, turning them into monsters. However, even amidst this, there are those who still burn with the will to live.
Meet characters with completely different personalities: a shield-wielding Royal Guard, a supportive Arbalist, a Barbarian who sweeps away enemies with a two-handed weapon, a Shadow Sister who moves stealthily while concealing herself, and a heretic Inquisitor who stands firm and slaughters enemies with a two-handed mace.
The fragments of the 'Memolith' that have been destroyed contain the memories of the dead REMORE people, and by 'binding' these memories, you can inherit the abilities they displayed in life.
Collect over 130 unique "Memolith Fragments" with unique abilities to customize your Survivors' abilities. Equip your favorite characters with weapons crafted by the "Blacksmith," creating your own unique combination of weapons, skills, and characters.
Only by employing the best strategy and flawless tactics will ensure victory against these grotesques menaces.
With each step, with each district, overcome the pressure of the encroaching Dark Shroud and reclaim the light of Memolith to bring peace back to the land.