MENACE
Command a strike force of marines, mercenaries, and criminals in a distant system, cut off from the Core Worlds. At the lawless frontier, the Wayback system is controlled by pirate warlords, questionable corporations, and fractured planetary governments who struggle for a new order. Though you initially lead your strike force of marines from aboard the strike cruiser TCRN Impetus, you'll quickly need to unite the disparate locals under your leadership to defeat an unknown threat. Fielding tanks, walkers, and infantry squads with a massive selection of equipment to choose from, you’ll train your troops, plan out operations, and engage in deadly tactical battles.
The developers of Battle Brothers take us to the far future in MENACE – a turn-based tactical RPG set in an isolated system where a strange new threat has begun to emerge.
With all communications cut off, you're at the top of the chain of command, and your team of marines, mercenaries, and criminals turn to you for answers. Any single operation is not limited to one battlefield, instead taking you on branching paths of multiple missions each, asking you to engage in a series of battles across entire worlds. Make strategic decisions as you progress through an operation, choosing between the missions available to you – will you first take out the enemy air defenses that keep you from landing tanks? Or will you press directly into the enemy to rescue a group of hostages and gain the trust of the locals? Proceed mission by mission to complete the operation, and ultimately, further your grand campaign, but beware – every decision has serious consequences, not just for the operation at hand, but the entire system itself.
The strike cruiser TCRN Impetus acts as your base of operations, not only ferrying you between missions, but providing both orbital support and a place for much needed R&R. Invest in upgrading and customizing your mobile HQ to best synergize with your approach on the battlefield, seeking out opportunities among local allies to gain the upper hand for the task ahead of you.
Without access to your standard issue naval arsenal, you'll have to rely on local black market dealers and the spoils of war to equip your squads. From the jerry-rigged war machines of the pirate factions to the refined, high-end arms of the local mercenaries, each engagement isn't just an opportunity to bring the fractured system under control, but to acquire new equipment to help accomplish your mission.
Battles in MENACE are deadly affairs – under the hail of bullets, plasma bolts, and missile fire, you will face off against enemies that are well prepared, and ruthless. Expect to permanently lose squad leaders and their squads, and prepare to adapt to constantly evolving situations on the battlefield. Pacifying an entire system doesn’t come without a few risks, and superior tactical prowess will determine the victor.
Use flanking maneuvers to make your way around cover, or use heavy ordnance to flush enemies out from their firing positions. Rush from cover to cover as you plot pincer attacks, opening fire to suppress enemy squads and pin them in place while working to destroy cover they might run to. A tactical approach is essential to coming out on top but remember to stay on your toes – though you can plan around intel gathered for mission briefings, plans never survive first contact with the enemy.
Keep an eye on your weapons' efficient ranges, their damage over distance, and whether they're best used against heavily or lightly armored enemies. Even beyond accurate ranges, every round fired causes some degree of suppression to the squad it lands next to – whether they were the intended target or not, and whether friend or foe. With heavy fire more likely to pin an enemy down than small arms, you’ll be able to adapt based on the tools at your disposal, but make sure to adjust your approach as needed. Study the enemy to assess if you should be sniping from a distance or aggressively closing the gap under the cover of suppressing fire.
Use limited supplies to kit your squads out before each mission and ensure you're equipped for the task ahead. Infantry squads can swap their armor to strike a balance between protection and utility with additional accessory slots, where accessories range from drones to grenades to target designators. Each squad can be equipped from a wide selection of weapons with different advantages and disadvantages, as well as particularly powerful specialist weapons – everything from flamethrowers to sniper rifles to EMP cannons.