MENACE
We love considering and implementing ideas from players, and we will use Early Access to both expand and improve the game. Early Access provides a great way of involving players in the development process, and we are looking forward to working with the community to make a better game together.
We plan to remain in Early Access for a year, but that could change depending on how the design develops with player feedback.
We plan for the full version of MENACE to have additional content influenced by community feedback during the Early Access period. We plan to include additional planets and biomes alongside additional mission types, squad leaders, and equipment. Players will also be able to explore additional events and character interactions over the course of a campaign, and experience the full story of MENACE.
The Early Access version is fully playable featuring 50 unique procedurally generated mission types used to procedurally construct different types of operations across three biomes/planets with four different enemy factions. Players will be able to upgrade their mobile HQ, acquire a variety of equipment from the Black Market, and hire from a large pool of squad leaders, each with varied perk trees and attributes.