METRO 2039
METRO 2039 is the next landmark FPS from acclaimed storytellers, 4A Games. Journey into the dark heart of post-apocalyptic Moscow in a harrowing conflict for the very soul of the Metro.
For a quarter century, the last survivors of nuclear war have been locked in bitter conflict deep in the Metro tunnels beneath the poisoned city of Moscow. Now, finally, they have been united by a single leader, a fanatical Spartan known as Hunter.
But this is no peace: Hunter’s Novoreich regime rules through propaganda and fear, subjugating the population in the name of a new war for the surface against a dark and terrifying enemy.
In the wilderness beyond the city, the reclusive Stranger is haunted by violent waking nightmares. When the ghosts of his past force him out of exile, he must undertake a harrowing journey into the shattered ruins of Moscow, to the one place he swore he’d never go.
Experience the most shocking METRO adventure yet in a powerful single-player story that weaves exploration, survival, combat and stealth across a hauntingly beautiful but deadly world with unparalleled immersion.