Metro Exodus Expansion Pass
Metro Exodus Przepustka Sezonowa będzie zawierać dwa najważniejsze fabularne dodatki DLC do gry, nawiązujące do najnowszych wydarzeń z uniwersum Metro. Zamiast w Artema gracz będzie mógł wcielić się w zupełnie nową postać – jednego ze zwiadowców z Zakonu Spartan i jedynego Amerykanina na pokładzie Aurory – Sama.
W nowej części, podążając śladami wyprawy i śledząc opowieść o ostatnich dniach życia Chlebnikowa w Nowosybirsku, którego losy pułkownik Miller odtworzy rok później, gracze mogą liczyć na fabularną rozgrywkę opartą na historii serii gier Metro, wzbogaconą jednak o nową bronią, śmiercionośny miotacz ognia, klaustrofobiczne otoczenie i wszechobecne napięcie budzące grozę.
Sam, amerykański żołnierz piechoty morskiej pracujący przed zrzuceniem bomby w ambasadzie Stanów Zjednoczonych w Moskwie, od dawna marzy o powrocie do ojczyzny, a może nawet o odnalezieniu swojej rodziny żywej. Jego wizja wydawała się nierealna w ciemnych tunelach metra, ale gdy Spartanie odkryli, że Moskwa nie jest jedynym miastem, któremu udało się przetrwać wojnę, już nie brzmiała tak głupio i beznadziejnie.
Sam wyrusza z Aurory na poszukiwanie drogi powrotnej do Stanów Zjednoczonych i dociera do gruzów zniszczonych portów, zrujnowanych budynków przemysłowych i walących się osiedli Władywostoku. Aby przetrwać i doprowadzić swoją misję do końca, Sam będzie musiał wykorzystać wszystkie zdobyte dotychczas umiejętności, ponieważ otaczający go świat okaże się bardziej skomplikowany i niebezpieczny, niż się spodziewał.