Metro Exodus Standard Edition
As of 28 th January 2019, Metro Exodus is now available to purchase through the Epic Games store EpicGames.com (Opens in new tab) and has been removed from other Digital stores, including Steam.
Your pre-order on Steam will be honored, and you will be able to download and play Metro Exodus on release day (15th February 2019).
If I pre-ordered the Gold Edition on Steam, will I still get my future Expansion Pass on Steam?
Yes, your Expansion Pack content will become available for download via Steam, when released.
Will I still get my pre-order bonuses - the Digital Artbook and Official Soundtrack on Steam?
I ordered the Standard Edition - will I be able to purchase the Expansion Pass in the future on Steam?
Yes, if you own the Standard Edition on Steam, you will be able to purchase the Expansion Pass or standalone DLC on Steam when it releases in the future.
No. All future DLC for Metro Exodus will be released simultaneously on all platforms.
Are there any differences in content between the version on the Epic Games store and the version on Steam?
Yes - Metro Exodus will return to Steam and on other store fronts after 14th February 2020.
Metro Exodus is available in Standard and Gold Editions. The Gold Edition includes the Expansion Pass, granting access to upcoming premium DLC.