Metro Exodus - Sam’s Story
Sam, amerykański żołnierz piechoty morskiej pracujący przed zrzuceniem bomby w ambasadzie Stanów Zjednoczonych w Moskwie, od dawna marzy o powrocie do ojczyzny, a może nawet o odnalezieniu swojej rodziny żywej. Jego wizja wydawała się nierealna w ciemnych tunelach metra, ale gdy Spartanie odkryli, że Moskwa nie jest jedynym miastem, któremu udało się przetrwać wojnę, już nie brzmiała tak głupio i beznadziejnie.
Sam wyrusza z Aurory na poszukiwanie drogi powrotnej do Stanów Zjednoczonych i dociera do gruzów zniszczonych portów, zrujnowanych budynków przemysłowych i walących się osiedli Władywostoku. Aby przetrwać i doprowadzić swoją misję do końca, Sam będzie musiał wykorzystać wszystkie zdobyte dotychczas umiejętności, ponieważ otaczający go świat okaże się bardziej skomplikowany i niebezpieczny, niż się spodziewał.
Przemierzając wraz z Samem rozległe pozostałości Władywostoku, gracze odbędą zupełnie nową podróż przez pustkowia postapokaliptycznej Rosji.