Metro Exodus - Sam’s Story
Bombalar düşmeden önce Moskova büyük elçiliğinde ABD deniz piyadesi olarak görev yapan Sam, uzun zamandır vatanına dönme, belki de ailesini hayatta bulma hayalleri kuruyordu. Umut, Metro'nun karanlık tünellerinde imkânsız görünüyordu ancak Spartalılar, Moskova'nın savaştan sonra hayatta kalan tek şehir olmadığını keşfettiklerinde umutlanmanın artık aptallık olmadığını anladılar.
Sam, Vladivostok’un tsunamiden dolayı harabeye dönmüş limanları, yıkılmış endüstri binaları ve çökmekte olan yerleşim bölgelerine giderek ABD’ye geri dönüş yolunu bulmak için Aurora’dan uzaklaşmaktadır. Yolculuğunu tamamlamak için Sam, çevresinin beklediğinden daha zorlu çıktığını fark ettiğinde hayatta kalmak için şimdiye kadar öğrendiği her taktiğe ihtiyacını olduğunu keşfedecek.