Midnight Ghost Hunt
Lying in wait across a series of cursed locations, relentless spirits stalk the halls. Assigned to eliminate them are the Ghost Hunters, armed to the teeth with the ghoul-busting tech to banish them to another realm! Play both Ghost and Hunter in a chaotic 4v4 struggle between the living and the dead.
As a Ghost, conceal yourself inside seemingly harmless pieces of furniture to evade preying Hunters… but when their backs are turned, turn the environment against them with telekinetic bombardment. No chair, lamp, or grandfather clock is innocent in this hijinks-heavy frenzy.
The fun isn’t over yet...when the clock strikes twelve, the witching hour begins, and the Hunters become the Hunted. The tables turn and Ghosts become supercharged, giving Hunters a limited amount of time to survive their vengeful wrath.
Play together and communicate with your team and ensure a triumphant victory, giving each other pointers on the paths enemies tend to tread. Create synergies with your team's abilities to outthink and outwit your opponents.
The restrictions of reality don’t apply to Ghosts, of course. Claim your supernatural powers, which include turning invisible, causing furniture to float, and conjuring a dangerous Ghostly miasma. Ghosts can even hide in plain sight by masquerading as a Hunter’s doppelgänger!
Ghostly Perks include dramatically increasing your weight, extending your possessing range, the ability to see nearby Hunters through walls, and much more.
Hunters must choose their weapons from a full range of hi-tech gadgets designed to cast out Ghosts from our plane of existence. Detect ghostly presences with the Spectrophone, Radar and Pathfinder, capture them with a Trap, and suck up their spectral remains with the Vacuum – or just blast them to smithereens with the Spectral Cannon, sledgehammers, harpoons, salt-spewing shotguns, and more.
Hunters can also select Perks to give them a special boost. Choose from an extra burst of speed, health-replenishing capabilities and a host of other powers to get ahead of the game.
Explore ten unsettling locations, including an abandoned theatre, eerie mansion and cursed carnival. Each map brings with it different tactical considerations and items to throw about… as well as plenty of opportunities to play tricks on the enemy.
As it crept through Early Access, Midnight Ghost Hunt picked up a gaggle of game-changing features, built on the feedback of its community of Ghosts and Hunters.
Dedicated servers and host migration support make setting up matches a breeze, while the Progression Tier and Challenge systems bring added competition to the hunt. Looking for less of the silly and more of the scary? The Experimental Darkness game mode lends a chill to the chaos. Not to mention crossplay, full controller support, and even the GhostMaster minigame to pass the time during the van ride to your next match!