Mind Scanners
Mind Scanners is a retro-futuristic psychiatry simulation in which you diagnose the citizens of a dystopian metropolis. Locate a host of other-worldly characters and use arcade-style treatment devices to help them.
Mind Scanners is perfectly paced, creative and engaging, striking a skilful balance between satisfying play and storytelling. I finished in a couple of evenings, but they were some of the most consistent and enjoyable evenings I've spent gaming this year.
Mind Scanners is an emotional ride, full of tough decisions, excellent characters, and a haunting world. The game shines when all its elements are working in harmony, immersing players in its rich, evocative world. The art style is excellent, and its interface-based gameplay is engaging. There’s enough to chew on, and the game doesn’t overstay its welcome.