MindsEye
MindsEye is an ever-expanding gameplay experience with a story campaign, endless stream of new playable content delivered regularly, and the power to create your own games with our simple to use building tool.
MindsEye is a single-player, story-driven action-adventure thriller set in the near-future desert city of Redrock. You play as Jacob Diaz, a former soldier haunted by a mysterious implant and fractured memories. Across a cinematic campaign, you’ll complete missions, uncover your past, and confront a conspiracy involving rogue AI, corrupt corporations, and unchecked military power, a threat that reaches far beyond the city itself.
Redrock is a desert metropolis where advanced technology is everywhere. AI and robotics control daily life, shaping everything from commerce to security. Beneath the surface, the city hides secrets, dangers, and conflict. From gleaming towers to industrial sprawl and remote outposts, every district is part of the story.
Combat is responsive and tactical. Outsmart enemies with unique behaviors, use cover and verticality, and fight in third person with a wide arsenal, pistols, SMGs, sniper rifles, energy weapons, and grenades. Your companion drone, DC2, is directly linked to your implant, providing hacking, scouting, and support in battle.
Missions place you behind the wheel of electric cars, muscle vehicles, buggies, and quadcopters. High-speed chases, desert runs, and industrial zone pursuits are designed to push your skills and keep the action moving.
The campaign is only the beginning. MindsEye offers an endless stream of new playable content delivered regularly. New missions, races, puzzles, and challenges developed and released by the BARB team bring fresh surprises. This evolving world keeps MindsEye alive with new ways to play long after the credits roll.
With our simple to use building tools, you’re not just playing, you’re creating. Builder mode provides access to AAA tools, including asset libraries and lighting systems, as well as simple visual scripting, making it easy to design missions, modes, and environments. You can share your creations with the community and explore what others have built, extending MindsEye beyond the main campaign.