Vågn som MIO, en behændig robot med utrolige evner, og afslør mysterierne i Vessel, en gigantisk teknoark, som er overrendt af løbske maskiner og vildtvoksende planter.
Ingen ved, hvorfor Vessels AI-kustoder, kaldet Pearls, er ophørt med at varetage deres funktioner. Men nu er Vessel truet af permanent nedlukning, og du må begive dig ind i skibets indre for at genfinde minderne og afsløre sandheden om din skæbne i dette opslugende metroidvania.
Kan du redde Vessel fra dets undergang? Har du modet til at finde og vække dets minder?