Monastery: Ora et Labora
Monastery: Ora et Labora is a management game where you build and manage a medieval monastery. As the newly appointed abbot, your journey begins in a peaceful medieval monastery, where you’ll guide your monks through the sacred rule of "Ora et Labora"—pray and work. Oversee their daily lives as they perform divine offices, brew the finest ales, and illuminate intricate manuscripts, all while carefully managing the monastery's resources. Face the trials of medieval life, from harsh weather to the looming threat of war, and make critical decisions to safeguard your community's future. Customize and expand your monastery, meet the needs of your growing brotherhood, and become a beacon of hope in a world seeking guidance. Your legacy awaits—will you rise to the challenge?
Expand and personalize your monastery by constructing new rooms and adding decorative elements. Each addition not only enhances the monastery’s functionality but also reflects the spiritual beauty and tranquility of monastic life.
Lead your monks in prayer to influence life in the monastery and the world around it. Devoted prayers can prevent bad events, bring good fortune, and create a positive atmosphere. By focusing on prayer, you can help guide the community toward peace and prosperity.
Assign your monks to various tasks like farming, crafting, and brewing. Each monk's work helps the monastery grow and thrive. Plan their duties carefully to make the most of their skills and meet the needs of the community.
Face unexpected challenges and opportunities that arise from both within and outside the monastery. From harsh weather and visiting pilgrims to spiritual crises and moral dilemmas, your decisions will shape the future of your monastic community.