Moons of Ardan - Demo
Moons of Ardan is an exciting exploration, city-builder, and colony simulation game set in space. This indie gem, allows you to expand your civilization across the moons of a real-time simulated planetary system, growing a small band of stranded Axonauts into a multi-lunar space-faring society.
Unique blend of city-building and resource management: Similar to the acclaimed Anno series, but with the added complexity of a dynamic, simulated planetary system.
Visually Stunning Experience: Experience spacecraft flying by and planets rising on the horizon, showcasing the growth and development of your settlements.
Dynamic planetary ecosystem: Presents ecological challenges and opportunities for experimentation, demanding careful management for a sustainable colony.
For generations, these humanoid beings had called a massive, self-sustaining spaceship their home. Each passing year deepened their uncertainty and eroded their hope, leaving them adrift in the void of the universe.
Then, on an unforeseen day, destiny took a twist. Their massive spaceship collided with an uncharted celestial body, an enigmatic moon they would come to call Velaa.
In Moons of Ardan, you'll take charge of a resilient civilization of Axonauts, stranded on a remote moon in the vast expanse of space. Your mission? It's simple yet monumental: build a thriving society that spans multiple moons, and ultimately, erect a breathtaking wonder that will stand as a testament to your ingenuity and leadership.
But achieving this won't be easy. You'll need to roll up your sleeves and dive into the nitty-gritty of city-building. From managing crucial resources to setting up intricate production chains, every decision you make will shape the destiny of your colony.
And the adventure doesn't stop there! Explore neighbouring moons, unlock groundbreaking technologies, and establish vital trade routes to fuel the expansion of your settlements.