Morels: The Hunt 2
Morels 2 is a simulation game about mushroom hunting and wildlife photography. Explore a diverse range of locations spanning across the globe. Increase your hunter and photographer levels by collecting a variety of mushrooms, photographing animals, and completing weekly tasks.
Morels 2 is a relaxing adventure game about mushroom hunting and wildlife photography. Find as many morel mushrooms as you can while capturing photos of wildlife that you encounter, all while enjoying the sounds and experiences of nature surrounding you. Explore locations all around the world. You will get 100 days per season as you unlock locations along your journey and discover hunting secrets, along with a few surprises!
Collect and learn about many new mushrooms as well as familiar favorites from the original game. Earn points and level up your Mushroom Hunter Level.
Tons of new animals, insects, and objects. Earn points from photographing them. View your photos you have taken in your photo book. Upgrade your Photographer Level.
Several new items have been added to shop like bird feeders, sunglasses, and a compass.
Earn points from finding mushrooms and photographing wildlife to buy valuable items in the shop like bug spray to prevent ticks, first aid kits, raincoats to help preserve energy on rainy days, a headlamp for night hunting, upgraded camera and even a horse or an ATV to ride around on!
Experience realistic weather, forecasted before each level that can change everyday. You can even hunt at night if you’re brave enough!
Features mythological creatures from real life stories of the forest like a Unicorn!
Exploration Mode: Play as an animal! You will also be rewarded a point handicap! Unlock new animals and have fun exploring, although this mode does not count towards achievements or records.
We are a small but very passionate team of brothers. We loved morel mushroom hunting growing up. We still do it every year. One of the greatest things about mushroom hunting is just being out in nature. We take a lot of photos while we are hunting which is how the game came about. We wanted to create an immersive experience of being out in nature, mushroom hunting, and photographing the beautiful environment around you into a game, without having to hunt something with a weapon.
Although one of the main goals of the game is to collect mushrooms, it Is Not a mushroom hunter simulator. Morels is an adventure game that focuses equally on mushroom hunting and photographing animals.
If you have any feedback, questions, or problems with the game please don't hesitate to contact us.