Mythwrecked: Ambrosia Island
You’re Alex, a rookie backpacker taking a much needed break from modern life. Your trip is interrupted when you are suddenly shipwrecked on Ambrosia Island; a beautiful long-forgotten place of myth and sunshine. It’s home to the gods of Greek mythology. They’re real after all, even if they are having an identity crisis.
Can you discover the secrets of Ambrosia Island in this sun-drenched 'Friend Em Up' adventure?
Find each of the island’s inhabitants and add their personal signal to your Ambrosidex. Some Gods may be harder to reach than others!
Use the Ambrosidex’s radar signal to find your new friends' lost treasures hidden around the island.
As you explore the island Alex can examine new objects and locations she discovers and talk to the characters she meets to unlock new conversation topics.
Maybe they’ll know something that will help Alex on her adventure, although some sensitive topics may be off limits until you have earned their friendship.
Play detective and uncover the mysteries of the island with this unique non-linear narrative gameplay.
The island of Ambrosia is a wonderful place packed full of mystery and secrets, from its turquoise shores to the heights of its ancient temple walls. The island is idyllic, but the temple of the gods has seen better days. Can you be the unlikely hero to return it to its legendary former glory and win the friendship of the gods in the process?
The game weaves an emotional story of the importance of friendship, family, and community. Mythwrecked: Ambrosia Island is the second game from Polygon Treehouse and developers of the multi-award winning and double BAFTA-nominated narrative adventure game Röki.