Nexomon: Extinction
Nexomon: Extinction is a return to classic monster-catching games, complete with a brand new story, eccentric characters, and over 300 unique Nexomon to trap and tame.
Leave the orphanage you grew up in, choose your first Nexomon and start your life as a tamer.
Tyrant Nexomon roam free and the Tamer's Guild is stretched to the limit, can you change the tide of the battle?
Step up and take on would-be challengers and dangerous foes in beautifully animated turn-based battles.
From arid deserts to freezing tundra, navigate challenging environments and manage their effects on your Nexomon.
Uncover secrets, stumble upon side-quests and encounter a raft of eccentric characters.
Dynamic difficulty will see the world around you get more challenging as you progress, as even defeated tamers come back stronger than before and ready to battle again!