Niche - a genetics survival game
Niche - a genetics survival game is a turn-based strategy game combined with simulation and roguelike elements. Shape your species of animals based on real genetics. Keep them alive against all odds, such as predators, climate change and spreading sickness.
Niche - a genetics survival game is a fresh blend of turn-based strategy and simulation combined with roguelike elements. Shape your own species of cat/fox/bear/dog-like animals based on real genetics. Keep your animals alive against all odds, such as hungry predators, climate change and spreading sickness. If your species goes extinct the game is lost and your evolution needs to start anew.
While playing Niche, the player is introduced to the scientific mechanics of genetics (featuring dominant-recessive, co-dominant inheritance, etc). The game also features the five pillars of population genetics (genetic drift, genetic flow, mutation, natural selection, sexual selection). All knowledge is interwoven with the game-mechanics. This creates the effect of learning by playing.