NITRO GEN OMEGA
A sandbox tactical RPG of steel, fire, friendship, and shonen anime. Assemble your crew, customize your Mech, and lead them in cinematic turn-based battles through a world ruled by rogue AI. The bonds you forge will decide who survives!
Humanity has lost the war. The wastelands are now crawling with rogue AI and scavenging war machines. You and your mercenary crew fight to survive, taking on contracts from the last remaining cities built high above the wasteland.
Fly across a massive open world filled with settlements, machine lairs, quests, and unexpected events.
Take on contracts, recruit new pilots, and shape your crew’s legend one battle at a time.
Plan your moves during the Planning Phase, then watch your strategy unfold in fully animated, anime-inspired combat sequences.
Create and recruit your crew. Command a four-pilot squad, each controlling a different Mech subsystem.
Dodge, fire, deploy coolant, or unleash special tactics using the game’s unique Timeline System, where every second counts and every action shapes the flow of battle.
Balance protection, heat, and ammo to match your playstyle, and unlock new Mech frames with unique strengths and loadouts.