Nova Assault
Take on dangerous missions, survive intense battles, and dominate the economy of Nova Assault! Join the official Discord now for exclusive updates, events, and tactical squads.Extraction-based first-person shooter designed to deliver a realistic, immersive experience. With its own economy and internal progression system, Nova Assault challenges you with thrilling trials and missions in diverse, highly detailed environments.
Prepare for intense firefights, survival-driven strategies, and explore a world teeming with opportunities, dangers, and precious resources.
Novegrad is no longer the city you once knew—its streets, once alive with commerce, now lie smoldering among abandoned industrial complexes. Between fiery craters and silent smokestacks, every corner conceals valuable loot—and lethal ambushes. The enigmatic SIEK corporation holds this former prosperous enclave in an iron grip, turning it into a nexus of violence and black-market trade.
Underground bazaars throb with deals where every purchase is a gamble and every sale draws unwanted attention. Rare goods—from cutting-edge weapon components to exotic materials—defy the limits of possibility, yet their high value attracts bounty hunters and private militias. Your ultimate test is to extract your haul before SIEK enforces its total lockdown—a race against time in which every second can be fatal.
Progress in Nova Assault isn’t measured by kills alone but by mastery of its deep progression system. The skill tree lets you specialize in close-quarters combat, long-range engagements, or extreme survival techniques. Modular weapons adapt to your style—assault rifles, silenced pistols, and next-gen gadgets combine to shape your perfect loadout.
Every mission is a tactical puzzle: retrieve sensitive data, eliminate high-value targets, or sabotage strategic installations. The briefing interface presents detailed maps, access corridors, and drone waypoints. Whether you choose stealth or full-throttle assault, tactical freedom is yours—but a single misstep can trigger irreversible consequences.