Occupy Mars: The Game
Occupy Mars is a highly technical, open-world sandbox game about Mars colonization inspired by the most promising technologies and companies that are working toward becoming a multi-planet species. Build and upgrade your base, discover new amazing regions, conduct mining operations, retrieve water, generate oxygen, grow crops, fix broken parts, and learn how to survive on Mars!
Learn to grow your own food while making sure your crops can survive in the harsh conditions of the Red Planet.
Explore different regions of Mars while searching for valuable resources, discover mining sites, and find the best place to build a city.
Occupying Mars is not always easy. Sometimes things will explode, break or not go exactly as planned. Learn to cope with "Rapid Unscheduled Disassembly.” Sometimes you have to really act quickly before you run out of air, food, or energy.