Old World - Wrath of Gods
Empires rise and fall through military might, political aptitude, and diplomatic savvy – but all know to fear, above all, the Wrath of Gods. Experience devastating natural disasters, a unique scenario that explores stories of legend, and the kingdom of Aksum.
Old World - Wrath of Gods introduces natural disasters to the base game in the form of nine calamities ranging from devastating droughts to map-changing earthquakes. Adapt to them and use them to your advantage, or watch your empire crumble under the forces of nature. Meanwhile, the playable kingdom of Aksum comes with its own leaders, character traits, units, projects, and buildings, and the new Wrath of Gods scenario features a multitude of unique mechanics to tell the mythical tale of a nation’s founding under the watchful eyes of its gods.
In addition to the above, Wrath of Gods will introduce Aksum – one of the four great powers of the era, known in particular for its dominance in the Red Sea – as a new playable kingdom, alongside five historical leaders to choose from. Play as Kaleb or Ezana to focus on the religious aspects of Aksum, lead as the intimidating Gudit and use terror to manipulate your detractors, prosper as the cunning Makeda as she wields diplomacy to her advantage, or conquer as Gadarat himself, one of the earliest kings of Aksum, known for having expanded the city state into a mighty empire.
Two new units, unique events, and unique character traits alongside additional missions, improvements, and buildings (including the renowned steles of Aksum) add an array of options to anyone who wishes to play as this powerful kingdom from the Horn of Africa.