One More Island
The Queen of the Old World calls upon you! As Her Majesty's domain expands, We require a capable administrator to guide Her latest colonies to prosperity. We will provide ships, colonists, and other tools necessary to tame these wild, virgin lands, and turn them into a prosperous colonial enterprise, all under Her watchful eye.
The Crown will expect you to share the bounty of these new lands, pay your taxes on time, and continue expanding. Obedience may earn you rewards,but refusing to pay your dues or worse, declaring independence, will have dire consequences.
You are called upon to explore the frontiers of Her Majesty’s colonial empire, claim territory, then exploit it to its fullest to gain riches for the throne!
As governor, you're in charge. Plan out the colony, take care of your residents, and turn a small outpost into an overseas metropolis bustling with commerce!
Construct the buildings you want: The freeform building designer allows fine-tuning workshop placement and colonist’s paths to optimize the holy colony plan.
There's always One More Island to conquer. Find new spots to establish colonies, then tie them together into a self-sufficient network: An empire of your own making.