ONTOS
From the creators of SOMA comes ONTOS, a sci-fi adventure that takes you to the edge of reality. You are Aditi Amani, invited to the repurposed moon hotel Samsara by the cryptic legacy of your estranged father, a brilliant mind-turned-prophet. What begins as a search for answers quickly spirals into something far stranger. Samsara is no ordinary outpost, but a place where reality fractures, where truths are buried beneath layers of deception and obscurity. As you delve deeper, guided by fragments of your father’s past, you must confront disturbing revelations about the nature of existence - and your place in it.
ONTOS presents a gauntlet of chilling experiments and disturbing encounters that push the boundaries of both science and morality. Each test invites you to peel back another layer of a world that takes you one step closer to the ultimate truth. Confront existential questions that will make you question the nature of the soul, suffering, and the very fabric of reality itself. These trials are not just puzzles—they are provocations. Your choices echo forward, and you must be prepared to face the consequences. Foresight is paramount, but even what you judge to be the best moral actions can lead to devastating outcomes.
At its core, ONTOS is an immersive narrative with a tactile, systems-driven gameplay experience. Ingenuity and research are your greatest weapons. You’ll scavenge materials, manipulate intricate machinery, and engage with analog systems requiring careful calibration and hands-on interaction. Planning is key, choose wisely or suffer the consequences. There’s no ‘one solution’; instead, the goal is what you can make of a situation.