Orcs Must Die! Deathtrap
Enjoy the game solo or in co-op teams of up to four players – each option provides unique challenges and rewards. The game is designed to adjust to the number of players, ensuring a balanced and exciting contest in any combination.
Find your role among new War Mages, each with unique weapons, abilities, traps, and personality. Each hero is tailored to different play styles and can operate independently or work together with complementing heroes, ensuring versatile and mighty orc-smashing.
Face intensifying waves of orcs and other hideous beasts with randomized buffs and debuffs that impact your hero, traps, weapons, stats, and the levels themselves. Environmental factors like weather and time of day further influence enemies and your defensive options. As these buffs and debuffs stack, choose to push forward against the growing hordes or return to your castle hub to power up your hero, weapons, and traps before facing a formidable Orc General in a brutal boss fight.
Experience enhanced combat where the combination of heroic prowess and ingenious traps leads to unparalleled orc destruction. Engage in tight, responsive third-person shooter and melee combat. Enjoy crazy physics-based interactions and ridiculous ragdoll effects. Watch with joy as your traps hurl, crush, slice, and incinerate orcs in spectacular fashion.
Orcs Must Die! Deathtrap stays true to the beloved humor, personality, and charm of the series. From witty orc chatter to over-the-top physics sending screaming orcs flying, and a strong guitar- and drum-heavy soundtrack, every moment is crafted to keep your adrenaline pumping.