We went to take the proper time to polish and fix any bugs to make sure the game is ready for final release.
We also want to have many community suggested requests and feedback implemented.
We also plan on adding a new feature which will bring new and exciting content to make the current questline more interesting and variated.
There is no definite answer, but our intent is to remain in Early Access for about 6 months. Of course, we will emerge from Early Access once we and our players are satisfied that we've got a great game to launch into 1.0. And of course, 1.0 won't be the end of development either!
All of the content and features listed in the 'About This Game' section below are available in the current state of Early Access, which constitutes Age 0, Age 1, and Age 2 of the game.
We plan to higher the price, it might be during EA or when we launch out of EA, we are not sure yet.
Our plan is to be active in a variety of places including Discord, Steam Forums, and Social Media. However, the Outerverse Discord will be the primary hub for player discussion, feedback, and bug reporting. We plan to squash bugs and review new ideas and suggestions throughout development.