Pathfinder: Kingmaker - Bloody Mess DLC
Of course, not all creatures in Pathfinder: Kingmaker can have bloodstains at all. As you would expect, those who don't have blood - elemental and incorporeal creatures, for example - are not affected by this feature. Also, while humanoids and animals bleed red, this isn't so for others: for example, the undead show black stains on their clothes, and plants drip green sap.
To clean up your wounded companions, you need to restore their Hit Points by either letting your party rest or using healing abilities.
Players may control the visibility of the new feature with a special setting - "Bloodstains" - which can be found on the "Game" page of the Options menu. The setting is turned on by default.