PC Building Simulator 2
Grow your empire as you learn to repair, build and customize PCs at the next level. Experience deeper simulation, an upgraded career mode, and powerful new customization features. Use realistic parts from 40+ hardware brands to bring your ultimate PC to life.
Update 1.17 has officially arrived with a fresh wave of upgrades! Expand your builds with new cases from Kolink and Cooler Master, more Corsair DDR5 RAM, and extra current gen GPUs from ASRock, Palit, and MSI. We’ve also welcomed Biwin to the game with brand-new storage and memory. Plus, with our updated, more intuitive controller layouts, your time at the workbench will be smoother than ever. Jump in and start building!
Start your own PC business in Career Mode, and learn to build and repair PCs. Upgrade your workshop and unlock new tools and equipment as you level up. Turn a profit while going the extra mile for your customers, and watch the positive reviews roll in.
Unleash your creativity in Free Build Mode. Select from 1200+ components to plan and execute a powerhouse PC. Install upgraded water cooling, overclock your CPU & GPU, and tweak RAM timings to turbocharge performance. Use 3DMark and Cinebench benchmarks to test and optimise your design.
Go deeper into your builds with realistic hardware and software simulation. Optimise cooling with the Fan Control app and thermal camera, track power consumption with Power Monitor, and add custom water blocks to GPUs, CPUs, RAM and Motherboards.
18 original tracks that span the genres from French Touch, UK Garage and Grime to Indie Rock, soulful Dub and Synth Pop ballads. Artist Gavin Harrison employs original vintage synths and studio equipment throughout the record, elevating the production beyond the purely digital, and creating an album with warmth, character and retro charm.