Police Simulator
Are you ready to serve and protect? Then it’s about time you join the police ranks of Faremont City, where no two shifts are ever the same! In Police Simulator, the latest installment in the Police Simulator series, the police experience has been expanded across the board, enhancing every aspect of your career, from the city you patrol and the incidents you respond to, to the vehicles you drive. At the heart of this experience is a diverse US-American metropolis, where you’ll uphold the law in all of its districts, ranging from the bustling city center with a shopping center and central station to suburban areas. Whether you’re responding to incidents alone or alongside a fellow officer in multiplayer mode, complete with crossplay support, every patrol brings new challenges and situations to handle. Kick off your career by using the character creator to tailor an officer to your liking and gather experience on patrol to unlock new responsibilities, tools, and areas.
Take on over 50 realistic missions and callouts, offering the broadest range of police work in the Police Simulator franchise, with new challenges unlocking as you progress through your career. Start with everyday duties like handling parking offenses, dealing with jaywalkers, littering, or public drinking, before gaining access to equipment that qualifies you for additional tasks, such as catching speeders or documenting traffic accidents. With growing responsibility, you’ll encounter more serious offenses such as possession of illegal substances or weapons without valid permit, leading up to complex cases like incidents in stores, car thefts, and drug dealing. In rare situations, you may even face armed threats, requiring you to draw and use your service weapon as a last resort.
Experience K9 gameplay for the first time in the Police Simulator series! Choose a dedicated K9 shift and roam the city alongside your police dog, with several breeds available to suit your preference. Your canine companion is more than just backup — use them to track down fleeing suspects, detect illegal substances, and support you in tense situations.
Equip yourself for every situation with a growing arsenal of professional police tools designed to support your duties on the streets of Faremont City. Use your camera to document accidents and crime scenes, deploy traffic cones and barriers to secure hazardous areas, or rely on your radar gun to catch speeding drivers in the act. As your career progresses, you’ll unlock advanced equipment that opens up new responsibilities and gameplay opportunities. Many tools can also be upgraded through your service record, allowing you to improve their effectiveness, be it the extended range of your radar gun or additional ammunition for your service weapon.