Puzzles for Clef
Puzzles for Clef is a relaxing adventure game focused on the eponymous heroine. Following a letter from her sister, Cres, our bunny friend Clef journeys to the island of her ancestors, to undertake a treasure hunt.. The journey will take her across a land of beauty, magic, and mystery, as she explores each of the island’s regions, solves its countless puzzles, unearths long-forgotten secrets, and rediscovers her family’s legacy.
The treasure hunt is a birthday gift from one sister to another. It’s an invitation to a world full of magic and mystery!
Visit nine distinct regions, from a serene bamboo forest to an opulent floating castle.
It’s not just Clef and Cres on the island. Many people make their home there, with personal quests they can share with Clef.
The journey to give the bells back their voice is not a linear one. Clef will need your help.
No pixel hunts or moon logic: every task is meant to be challenging yet relaxing, not frustrating!
With each completion of the treasure hunt steps, secrets of the ancient island will slowly be revealed!
By the way, don’t worry about monsters or dangers. Cres would never put her sister’s life in danger.
Clef is free to explore and experience the island at her leisure, breaks encouraged!