We chose Early Access because Quantum Fight is an ambitious project blending Tower Defense and tactical assault. We firmly believe that the best way to balance resource management mechanics and squad AI is to collaborate directly with our players. Your feedback will allow us to refine the gameplay and prioritize the features you want to see most.
We anticipate the game will remain in Early Access for approximately 6 to 12 months. This timeframe will allow us to add additional content while ensuring optimal stability for the final version.
The current state offers a solid core gameplay experience. Players can already manage their resources, deploy their first AI squads, and participate in intense tactical assaults. The main gameplay loop is functional, although we are still working on balancing and content diversity.
The community is at the heart of our approach. We plan to use our official Discord server and discussion forums to gather your feedback. We will regularly conduct polls on new units to be added and maintain a transparent log of development progress.
Yes, once the game is released in Early Access, it will remain in your library for all future updates until the final version.