R-Type Final 2
The legendary side-scroller is back and with beautifully rendered 3D graphics, exhilarating shoot-'em-up gameplay, and a multitude of stages, ships, and weapons that will allow you to conduct a symphony of destruction upon your foes.
For the first time in nearly two decades, you can experience R-Type Final 2, now on PC! Feel the rush of mowing down hordes of Bydo with your fleet of R-Type fighters equipped with an arsenal of new and classic wave cannons, force units, bit devices, and devastating delta weapons. The Bydo threat is always evolving, as new enemies spawn from the corpses of fallen foes, and stages are corrupted and altered. R-Type Final 2 unites the explosive action of the original games with modernized visuals and gameplay features, making this a must-have title for new and old shoot-'em-up fans alike.
R-Type is back and better than ever! Experience the explosive return of the legendary shoot-'em-up on PC, where the high-octane action of the original games meets contemporary visuals, challenging gameplay, and an arsenal of new features: Evolving enemies, stages that transform before you, and a real-time difficulty meter increases or decreases based on your performance.
The performance-based difficulty system adjusts to each player’s individual experience, making this game accessible to new and old pilots alike. When you’re done decimating the alien hordes, check out the worldwide leaderboard to see how you stack up against other pilots!
Personalize every element of your ship, including its color, weapon type, and decals. Additionally, choose among dozens of fighters that appeared in previous installments, and even customize your pilot to your liking.