Rasna
Early Access games are still under development and may change significantly over time. As a result, you may experience unforeseen issues or completely new gameplay elements while playing this game.You can play now to experience the game while it's being built or wait until it offers a more complete experience.Rasna is a single-player, story-driven historical open-world game presented as a “Historically Accurate Etruscan Tale”.
Rasna strives for meticulous historical accuracy while immersing the player in a world rich with mysterious places, magical creatures, and ancient mythology.
Rasna is designed for players who love story-driven experiences, historical settings, and meaningful choices.
The player assumes the role of Velia, a young woman and daughter of the Lucumon (king) of the Etruscan city of Manthura.
At the beginning of the game, something terrible happens and Velia becomes an outcast, hunted by her own fellow citizens.
The game can end prematurely in 14 different ways, or reach the story’s conclusion through three distinct endings.
Dialogues require continuous player interaction and offer numerous choices. This makes it impossible to tell which decisions will truly affect the story, and which simply help define the personality you wish to give the protagonist.
Each character Velia encounters has a personal backstory, adding depth and richness to the narrative. It is up to you to decide whether to explore a conversation in depth or bring it to a close more quickly.
As the story unfolds, you will find yourself in very different situations, each requiring a distinct approach.
At present, the combat system is still in development and not yet available. The Early Access release will only take place once the combat gameplay is ready for testing.