Ready or Not
Lead a team of highly-trained SWAT officers through unpredictable high-risk missions against ruthless criminals to prevent the city from spiralling into disorder. Equip real-world weapons and gear to tackle missions inspired by current events against Los Sueňos’ ruthless criminal element.
Ready or Not delivers an immersive SWAT experience. Equip your team with authentic weapons and gear, deploy into high-stakes, real-world inspired missions to secure locations concealing unknown criminal threats and potential civilians. Every mission demands tactical precision and situational awareness. Bullets from known and concealed threats react realistically with the environment, passing through walls, furniture and bodies. Cover your six, clear your corners, apprehend the threats and rescue the innocent.
Shoulder the weight of being a SWAT commander entrusted with confronting Los Sueňos’ criminal corruption and stopping it from overwhelming the city’s citizens. Every tactical decision matters, every outcome is yours to bear. Your choices in the field dictate mission success, the survival of your squad and the safety of hostages. Squadmate and hostage deaths take a profound psychological toll on surviving team members, affecting their performance or ending their careers altogether.
Ready or Not is a true tactical shooter. Every mission is a high-stakes, life-or-death operation. Strategically forge your squad of elite SWAT officers, equip them with the right weapons and gear for the mission, position your team to tactically breach criminal strongholds and quickly identify and neutralize threats in tense, life threatening scenarios. Follow the rules of engagement, communicate with your team, and execute flawlessly - failure is for the unprepared.
Ready or Not confronts you with a raw, unflinching mirror of real-world crime, exposing the horrors of human trafficking, drug running, illegal arms dealing, militant extremism and terrorism through interwoven storylines that span multiple missions. Grapple with moral dilemmas as you’re forced to balance your duty to exercise constraint in the face of Los Sueňos' most vile criminals.
Team up with friends to stem the tide of crime infesting the city. Enhanced with crossplay, Ready or Not supports up to five players in a co-operative tactical experience on all platforms. Communicate effectively to increase your tactical precision, watch your squad’s back and successfully complete your mission.