Retreat to Enen
Humanity is unrecognizable in the year 3600 CE. Centuries of war, socio-economic strife, and the impending climate catastrophe, put the apex species on the verge of extinction. Turning back from the brink, humans chose a different path, one of healing, peace, and reverence for the ecosystem they are a part of. As Earth heals, every human who reaches adulthood is now tasked with learning how to become one with Nature, on the island of Enen.
Return to Enen focuses on this rite of passage. Arrive at the legendary island to learn how to live in peaceful harmony with nature by surviving on your own, discovering the island’s secrets, and mastering the art of meditation.
Experience a relaxing and engaging survival game, where meditation is essential to progress.
Map out the island of Enen, forage for food, hunt game, and collect supplies to build a peaceful home to spend many nights in.
Roam across three vast, distinct biomes. Dive deep and explore breathtaking underwater environments off tropical beaches.
The meditation mechanics have been created in collaboration with licensed mental health specialists to leave players with new knowledge about relaxation.
Meditation points in Retreat to Enen offer the chance to learn breathing exercises and participate in guided meditations IRL.