Revenge Of The Colon
Revenge of the colon is a story driven, single-player, atmospheric, body horror game with multiple endings. Perform colonoscopies on five patients and discover the horrors concealed deep within them. Retro PS1 horror style!
You are a respected gastroenterologist at the height of your profession. You do not know it yet but this is your final week.
You will spend your time deep in the claustrophobic colons of your patients. You will have to identify and treat any and all ailments you discover in order to ensure the future health of your patients. You will have access to a range of specialized medical instruments to aid you in this task.
The game is played in five chapters. Each chapter focuses on treating the ailments of a different patient. The week starts off normally but as the week progresses you encounter the things of a gastroenterologist's nightmares.
It is not just about generic blood and guts. Each chapter of the game focuses on different aspects of body horror so that players will have something different to encounter with every patient.
We chose the retro PS1 style because we know it is much enjoyed by fans of the indie horror genre. The crudeness of the visual style combined with the game's subject matter helps to create an atmosphere of nostalgic unease.