At Early Access launch, players will be able to purchase and experience a complete “core loop” version of the game, while also having the opportunity to engage early, provide feedback, and connect more closely with the development team to help shape the game ahead of its full release.
The main hub (Ada’s boat/ship) for preparation, progression, and build planning (greenhouse, upgrades, selecting a starting Hântu).
Repeated runs into Mainland with exploration, combat encounters, Springs (combat challenges with rewards), gongs (unlocking permanent combat abilities), and collection/progression systems (nectar, seeds, fruits, Memory Fragments, etc.).
One Tormented boss encounter and the connected quest steps (prepare, defeat, earn the reward, and progress).
The game is fully playable and includes most of the features planned for Early Access.
Our focus is currently on refining core gameplay systems and tutorialization. These will be ready for our Early Access launch and will continue to be improved based on player feedback leading up to the full release.
Our target is to keep Rewilders in Early Access for approximately 28 weeks, from September 2026 to March 2027, giving us ample time to gather and respond to player feedback while expanding our planned content.
We currently have two major player-facing updates planned before full release: one in October and another in January. We will also evaluate opportunities for additional updates based on player feedback and development priorities.
We plan to have discounts offered for our Early Access players and some perks that will be surprises! Players who join us early play a key role in supporting and shaping the game, and we’re committed to keeping them closely involved throughout our development.
We will provide regular updates and transparent communication through our Epic Games Store page, and ensure Early Access players receive all new features, content, and improvements as we progress toward the full release.