RimWorld
Colonists develop - and destroy - relationships. Each has an opinion of the others, which determines whether they'll become lovers, marry, cheat, or fight. Perhaps your two best colonists are happily married - until one of them falls for the dashing surgeon who saved her from a gunshot wound.