Rise of Industry 2
Join our discord to keep up to date on future announcements and engage with the Rise of Industry community.80’s USA… a time and place of rapid innovation, globalization and unprecedented profits. To dominate this competitive industrial landscape, you’ll need to build a cutting-edge manufacturing powerhouse and cultivate a rolodex full of jet-setting business contacts. Welcome to the land of opportunity!
You’ll need to optimize your production chains, import and export goods within the global market, keep up to date with the latest and greatest technologies, maintain strong relations with the local government and expand your business network to stay on top. Make all the right decisions along the way and you just might be able fulfill your American dream.
Conquer 15 unique and exciting scenarios in campaign mode, each with a different challenge. Alternatively, define your own path to success in sandbox mode.
Set up manufacturing businesses featuring factories, power plants, industrial furnaces and farms! Establish utility networks to power your industries, making use of the natural resources around you. Provide the media industry with televisions, cameras, vinyl records, cassettes, computers, and video game consoles. Get distilleries and breweries up and running to create drinks such as vodka, whiskey and beer. Churn out candy, toys, dyes, batteries and so much more!
Capitalize on the emerging global market by signing contracts with executives around the world. Import goods and resources to accelerate your production chains and export your products to make the big bucks!
Satisfy your board of directors by keeping your profit margins high and completing goals to ensure further investment. Don’t worry, you’re not alone out there – hire integral executives to expand your business and increase efficiency.
Invest in the local town to keep your workers happy and ensure a strong relationship with the local government.