Rooted
Rooted is a post-apocalyptic survival game. Near the year 2100. You are one of the few survivors. You must progress and adapt through the ruins of the past civilization that collapsed due to global bacteriological warfare.
Over the years, nature has somehow managed to make some areas safe, even taking back terrain and cleaning residue of the devastating bacterial weapons. Urban areas however are less fortunate. You will get in trouble if you go there without protection. You have been warned!
To develop your camp and improve your living conditions, you must explore - alone or with your friends, to collect scraps and objects, restore items, or even create new ones that you will learn to craft along the way.
Start the adventure by exploring the world of Rooted. Create your camp in the forest, in a village, or in downtown; solo or in cooperation with your friends. Speaking about friends, and for more realism, friendly fire can be a thing in Rooted. Your team or other people can join your game session whenever they want. The in-game communication system (VOIP) adds realism to your team’s experience.
Settle an outpost in villages or in the city, securing houses, offices, or even entire floors in a building. Barricades, partitions, traps. Craft something to protect yourself. The travel distance can be long. Getting to build a secondary outpost is always a plus.
You are not alone. Animals can be as helpful as dangerous. You will meet other humans too, who also try to make their way to a better life. Some foes may be stronger than you think. Made of steel or made of flesh, choose your opponent wisely!
Rooted is a living world. From the forest to city's downtown, explore a large world that evolves with your actions.You gain access to new areas, new items, and new crafting options over time. Major events will have an impact on the world, bringing new challenges to you and your friends. You must be prepared!